נעצר בנתב"ג • תושב רמלה נסע להצטרף לדאע"ש

    קובי פינקלר No Comments on נעצר בנתב"ג • תושב רמלה נסע להצטרף לדאע"ש
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (חמישי) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות כוחות הביטחון נעצר בנתב"ג ח'מיס עדנאן ח'מיס סלאמה, תושב רמלה, לאחר שניסה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון דאע"ש.

    ח'מיס סלאמה, יליד 1994, סטודנט להנדסה במכללה כנרת, הודה בחקירתו בשב"כ כי בחודשים האחרונים נחשף באינטרנט לתכנים וסרטונים של 'המדינה האסלמית' – דאע"ש והושפע מהם עמוקות עד כדי הזדהות עם האידיאולוגיה הג'אהדית של הארגון ועם פעולותיו.

    במסגרת גלישותיו ברשת יצר ח'מיס הכרויות עם שניים מפעילי הארגון. אחד מהפעילים שזיהה את ההתעניינות הגוברת של ח'מיס בארגון, הסביר לו בהרחבה על דרכה של 'המדינה האסלאמית' ועל התגמול הרוחני-דתי של הפעילים.

    בעקבות כך גמלה בליבו של ח'מיס ההחלטה לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה בשורות הארגון. ח'מיס עדכן בכך את הפעיל עמו היה בקשר. לאחר שח'מיס עבר בהצלחה מבחן ידע, הוא קיבל הנחיות לצעדי המשך לצורך התגייסות לארגון.

    ח'מיס רכש כרטיס טיסה לאיסטנבול ומשם טיסת המשך לעיר אדנה הסמוכה לגבול עם סוריה. ח'מיס עדכן את אותו פעיל על הגעתו והתבקש להעביר את הלילה במלון מקומי עד לאיסופו למחרת ע"י גורם מטעמו של הפעיל.

    בתוך כך, המשטרה התורכית עצרה את ח'מיס במלון בו שהה ולאחר מספר ימים גירשה אותו חזרה לישראל.

    יודגש כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה היא תופעה מסוכנת ביותר, שכן זירות אלו רוויות בפעילות של גורמים עויינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי "ג'האד עולמי". אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירות אלו עוברים אימונים צבאיים, נחשפים לאידאולוגיה ג'האדית  קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו ע"י גורמי הטרור במדינה הן לביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל.

    היום הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום חמור נגד ח'מיס בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ וניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב.



    0 תגובות